F1 aan Tafel: 'Nu al een historisch seizoen'

9DA7062A-5311-436C-B708-DF3CD2929A9A

Deze week in F1 aan Tafel, de podcast van Grand Prix Radio; een uitgebreide terugblik op de Grand Prix van Imola, met natuurlijk aandacht voor Max Verstappen en Lewis Hamilton. Daarnaast komen ook de zware crashes aan bod.

Vanuit de Grand Prix Radio Headquarters in Amsterdam:
– Jack Plooij; Ziggo F1 pitreporter.
– Olav Mol; Ziggo F1-commentator live vanuit Spanje.
– Frans Verschuur; ‘De laatste teambaas die een Verstappen kampioen maakte’ onder andere winnaar van de 24 uur van Le Mans met Jos Verstappen.
– presentatie: Jeroen Mul.

Het waren wederom Max Verstappen en Lewis Hamilton die op zondag vochtten om de overwinning. Dat gevecht eindigde toen Hamilton een fout maakte en in de grindbak belandde. Ook Max Verstappen gaf zijn overwinning bijna weg achter de safety car. In een poging om zijn banden op te warmen drukte Verstappen het gas iets te aggresief in waardoor hij de achterkant van zijn auto verloor. Hij wist zijn auto echter net op tijd op te vangen waardoor het bij een halve spin bleef. Door die halve spin verloor hij hoe dan ook veel tijd, volgens Olav had hij geluk dat hij Leclerc achter zich had. "Lando Norris gaf na de wedstrijd aan dat hij Verstappen zou hebben ingehaald, Leclerc gaf echter aan te hebben gezien dat Verstappen nog een band op de baan had. Omdat hij dat zag deed hij het niet uit angst voor een straf."

Een ander belangrijk onderwerp van gesprek was natuurlijk de crash die de rode vlag veroorzaakte. Russell en Bottas raakten elkaar, vervolgens gingen ze beiden hard de muur in. Terwijl Frans vindt dat er genoeg ruimte was voor Russell wijdt Olav de fout aan Bottas, hij is het eens met Russell die na de race aangaf dat een hele kleine beweging ontzettend grote gevolgen kan hebben wanneer de snelheid zo hoog is. De stewards houden het echter bij een 'no further action' omdat geen van beiden volgens Olav voor 100 procent fout zat. "Dat vind ik dan een super goede regel, dat ze het zelfs bij zo'n zwaar ongeluk op een 'no further action' kunnen houden." Aldus Olav.

Het valt Frans op dat er maar vier teams de dienst uitmaken in 2021. Hierbij doelt hij op Red Bull, Mercedes, McLaren en Ferrari. "De rest valt echt helemaal weg." Volgens Olav komt dat ook omdat het zo dicht bij elkaar zit. Hij geeft aan dat hij Vasseur sprak over dit onderwerp, volgens Vasseur was zijn team, Alfa Romeo, 1.2 seconden sneller dan vorig jaar op Imola en nog steeds stonden zij lager dan in 2020. "Er zal hard gewerkt moeten worden door de teams." Zo concludeert Olav. "Zeker bij Haas, de man die daar de voorvleugels doet maakt overuren." Zo reageert Frans grappig.

JGS-2021-BARBER-32835-1-700x467
(c) Indycar mediapool

De F1 aan tafel-luisteraar maakt iedere week kans op 50 euro gratis tanken bij TinQ. Vanaf nu maak je ook nog eens iedere week kans op het Flitsmeister Olav Mol pakket. Daarvoor moet je ‘het autogeluid’ raden. Stuur je antwoord naar f1aantafel@grandprixradio.nl. De winnaars van ‘raad het autogeluid’ van vorige week worden in deze podcast bekendgemaakt.

Naast de gesprekken over Verstappen, Hamilton, de crashes van Bottas Russell en Latifi en het gevecht in het middenveld, werd er nog veel meer besproken in de podcast. Denk aan de omstandigheden op Imola in het algemeen, of de penalty van Pérez. Alles horen? Klik op de bovenstaande link in het artikel.

Productie: Mario de Pizzaman

Redactie: Wout Hengevelt

Montage: Marnix Westhuis

Download automatisch via onze RSS feed: https://anchor.fm/s/839cf1c/podcast/rss

Disclaimer: Alle gebruik van hetgeen in deze podcast ‘F1 aan Tafel’ wordt opgemerkt is ongeoorloofd zonder expliciete schriftelijke toestemming ter zake verkregen van Grand Prix Radio en met inachtneming van een duidelijke bronvermelding met link.

 

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden