Jos Verstappen maakte zijn debuut in het Formule 1 tijdens de Grote Prijs van Brazilië. In 1994 was Verstappen test- en reservecoureur voor Benneton. Toen JJ Letho tijdens een testongeluk een nekwervel brak, mocht Verstappen een aantal wedstrijden als tweede rijder voor Letho invallen naast Michael Schumacher.
Bij het Formule 1 team van Bennetton hadden ze zo lang mogelijk gewacht met de beslissing die ze maakte. Twee weken voordat het Formule 1 seizoen van 1994 zou aanvangen, werd Verstappen gebeld. 'Ja, jij bent aan de beurt in Brazilië', kreeg Verstappen te hore, vertelde hij in een interview met RTL GP. "Dan komt er veel druk op je te staan en dat is ook wel gebleken, denk ik."
Ter voorbereiding op zijn eerste race in de Formule 1 was de Nederlander op tijd naar Brazilië gegaan om aan het tijdsverschil en aan het klimaat te wennen. Ook had hij een aantal keer over het circuit gelopen om het uit zijn hoofd te kennen. Verstappen mocht op de negende plaats starten. Wat zeker niet mis is voor een F1-Debuut.
Abrupt einde
Na een goed lopende race kwam er een abrupt einde aan zijn deelname toen Verstappen crashte en over de kop vloog. Op het moment van de crash stond Verstappen negende. Hij wilde Eddie Irvine inhalen. Martin Brundle had motorische problemen en reed langzaam voor Verstappen en Irvine. De Nederlander en de Noord-Ier wilden allebei Brundle inhalen. Irvine dwong Verstappen het gras op waardoor Verstappen terug de baan op slipte. Zo ontstond een kettingreactie aan botsingen. Na de race werd Irvine voor drie races geschorst voor het veroorzaken van dit incident.
Na de Grand Prix van Brazilië verscheen verstappen nog 105 keer aan de start. Hij behaalde twee podia en 17 punten, waarvan tien in zijn rookie season. Na zijn Formule-1 carrière in 2008 nam Jos Verstappen twee keer deel aan de 24 uur van Le Mans. In 2008 won hij zelfs de LMP2 klasse van Le Mans.