Formule 1 start #WeRaceAsOne campagne

weraceasone

Voorafgaand aan de start van het Formule 1-seizoen heeft de Formule 1 de campagne #WeRaceAsOne opgestart. De campagne is gericht op het bedanken van de hoofdrolspelers in de strijd tegen COVID-19, en het bestrijden van de wereldwijde ongelijkheid.

De campagne richt zich tot de hoofdrolspelers in de strijd tegen COVID-19. Zij zullen tijdens de seizoensopener worden bedankt. Onderdeel van de campagne is het nieuwe logo. Het nieuwe logo, een regenboog, zal tijdens de Oostenrijkse Grand Prix te zien zijn op de auto's en langs de baan. Er is gekozen voor een regenboog omdat dit volgens Formule 1 het symbool van gemeenschapszin in tijden van crisis is geworden. "De campagne is onze manier om te bedanken voor de moed en eenheid die iedereen over de hele wereld heeft getoond in deze ongekende tijd", zegt Formule 1-CEO Chase Carey.

De campagne is volgens Carey ook een platform voor de Formule 1 om samen te komen tegen de belangrijkste problemen waar de sport en de wereld mee te maken hebben. "Daarom zal de Formule 1 tijdens onze eerste race in Oostenrijk eensgezind staan ​​om luid en duidelijk te zeggen dat racisme moet stoppen. We zullen het hele weekend onze volledige steun tonen voor het bestrijden van ongelijkheid, en zullen ons meer inspannen om de Formule 1 diverser en inclusiever te maken. Als een wereldwijde sport moeten we diversiteit vertegenwoordigen, en luisteren naar de zorgen van onze fans", verklaart Carey.

Er zal onder andere een Formule 1-Task Force worden opgezet, die zowel gaat luisteren naar mensen uit de hele paddock, als naar mensen buiten de paddock. Op basis hiervan zullen acties genomen worden die de diversiteit moeten vergroten. Formule 1 zal later deze week met concrete doelstellingen komen die gericht zijn op het vergroten van de diversiteit.

 

 

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden