F1 verlengt met grote sponsor Liqui Moly

(c) F1technical.net

Liqui Moly zal ook de volgende drie jaar verbonden blijven aan de Formule 1. Het Duitse oliebedrijf is tevreden over de samenwerking in 2019 en verbindt zich voor de komende drie jaar aan de Formule 1.

Met de nieuwe verbintenis wordt Liqui Moly een officiële sponsor van de Formule 1, nadat het begon als regionale sponsor in 2019. Vanaf nu wordt het dus één van de vaste waarden als het gaat om de borden die de bandenstapels verbergen en de bruggen over het asfalt vertegenwoordigen, naast merken als DHL, Heineken of Rolex.

Wellicht wordt het dan binnenkort niet: ‘Vettel in de DHL borden’ maar: ‘Lewis Hamilton in de Liqui Moly bandenstapel.’ Die kans wordt in ieder geval wel groter, want het bedrijf zal op elf van de tweeëntwintig circuits reclame gaan maken.

CEO van Liqui Moly Ernst Prost (geen familie van) vergelijkt zijn bedrijf met de Formule 1 dat volgens hem ‘premium’ is in de olie-industrie net zoals de Formule 1 de nummer één is binnen de motorsport. ‘Aan de hand van een partnership met de Formule 1 val je echt op als bedrijf en hopelijk kunnen we hier op de lange termijn van profiteren,’ zo sluit Prost af.