Heineken titelsponsor Nederlandse Grand Prix

(c) Formula 1

Heineken heeft zich als titelsponsor verbonden aan de Nederlandse Grand Prix. De race op Circuit Zandvoort wordt vanaf 2020 voor in ieder geval drie seizoenen onder de naam ‘Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix’ verreden. De bierbrouwer sponsort ook al de Grand Prix’ in China, Brazilië en Italië.

Bij Heineken is men trots dat na een afwezigheid van 35 jaar de koningsklasse van de autosport terugkeert op vaderlandse bodem. ‘De Formule 1 is veel meer dan een race’, zegt marketing directeur David Lette in gesprek met De Telegraaf. ‘We zullen een oranjefeest van formaat neerzetten onder het motto ‘het rondje waar we 35 jaar op hebben gewacht’.’

Sinds 2016 in Formule 1

In 2016 stapte de bierbrouwer in de Formule 1 en sloot een sponsordeal voor meerdere jaren. Sindsdien prijkt het logo van de bierbrouwer rond de circuits en is het bedrijf titelsponsor van straks vier races. Als ambassadeurs werden de voormalige coureurs David Coulthard en Jackie Stewart gestrikt. Heineken zal de Nederlandse Grand Prix inzetten om haar slogan ‘When You Drink Never Drive’ uit te dragen.

Dinsdag werd op een persconferentie bekendgemaakt dat Zandvoort vanaf volgend jaar weer gastheer is van de Formule 1. De verwachting is dat de Grand Prix in mei 2020 voor de race in Monaco wordt georganiseerd. Naast Heineken worden Jumbo Supermarkten (persoonlijk sponsor Max Verstappen), Pon, VolkerWessels, CM.com (tickets) en Talpa Network (mediapartner) event supporter.

Jouw reactie