Australische overheid onderzoekt titelsponsor Ferrari

Illustrative-Image-main-ferrari-3

Ferrari en titelsponsor Mission Winnow zijn in Australië onderwerp van een onderzoek naar mogelijk illegale tabaksponsoring.

De naam Mission Winnow is sinds de Grand Prix van Japan van 2018 verbonden aan Ferrari. Wat het merk precies doet blijft onduidelijk, op de website lezen we veel over 'positieve impact', 'streven naar verbetering' en 'oplossingen voor langdurige problemen.' Wel is duidelijk dat het onderdeel is van Philip Morris International - producent van onder andere Marlboro - en dat het logo veel weg heeft van het merkbeeld van dat sigarettenmerk.

Het rood-witte logo van Marlboro sierde jarenlang de Ferrari-bolides, maar sinds een verbod op tabaksreclame mag dat niet meer. Opmerkelijk genoeg steekt Philip Morris elk jaar nog steeds tientallen miljoenen in Ferrari. Daarvoor in ruil is het nu dus titelsponsor en krijgt het Mission Winnow-logo een plaatsje op de auto en race-overalls.

Tot ongenoegen van de Australische overheid, die wil onderzoeken of deze vorm van sponsoring wettelijk wel is toegestaan. De Grand Prix van Australië is over vijf weken.

 

Stel je vraag

Heb je een vraag voor Olav Mol? Stel hem dan hier!
Vraag insturen

Blijf op de hoogte!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Aanmelden