Formule 1 en Netflix slaan handen ineen

(c) Red Bull Racing

De Formule 1 en Netflix hebben aangekondigd een docu-serie te maken over het seizoen 2018. De serie beslaat tien afleveringen en moet begin 2019 gereed zijn. We krijgen een kijkje in de keuken vanuit de cockpits, de paddock en het leven van de sleutelfiguren in de Formule 1.

“De Formule 1 is een wereldwijde sport die we op een actieve manier gaan herpositioneren van een motorsportbedrijf naar een media- en entertainmentmerk. Middels de overeenkomst met Netflix gaan we het fascinerende verhaal vertellen van wat zich achter de schermen afspeelt tijdens een Grand Prix-seizoen. Dit perspectief van de sport is nog niet eerder onthuld aan de fans over de hele wereld. Deze serie zal de fans zal verrassen en als een katalysator werken om nieuwe fans aan te trekken,” aldus Sean Bratches, de grote baas van de commerciële tak van de F1.

Bela Bajaria, vice president Content van Netflix, voegde daar aan toe: “De samenwerking met de Formule 1 bevordert onze missie om te werken met merken van wereldklasse en productiepartners die uitblinken in niet gescripte series. We kunnen niet wachten op de Grand Prix van dit weekend en te beginnen aan een ongelooflijk seizoen.”

Paul Martin en James Gay Rees, die een Academy Award won voor de docu-film ‘Senna’, zullen de serie produceren.

Geld verdienen met je Formule 1-kennis? Doe mee met een van de race-spellen en win tot 2.500 euro aan prijzen!