McLaren sluit opmerkelijke sponsordeal met teenslippermerk

(c) McLaren F1

De halo van McLaren is tijdens de Grand Prix van Australië voorzien van het merk Gandys, een fabrikant van onder meer teenslippers.

Het uiterlijk van de beschermingsbeugel, die komend seizoen op iedere auto is gemonteerd, wordt door grappenmakers vaak vergeleken met een teenslipper. McLaren en Gandys spelen hier handig op in door het merk prominent op de halo te zetten.

Gandys is een Brits lifestyle-merk, opgericht door de broers Rob en Paul Forkan. Het tweetal richtte het bedrijf op nadat hun ouders in 2004 overleden bij de Tsunami-ramp in Azië. Mede met de opbrengsten van Gandys begonnen de broers Orphans for Orphans, een goed doel voor weeskinderen in Sri Lanka.

In navolging van de sponsordeal brengt Gandys McLaren-teenslippers op de markt. De volledige opbrengst hiervan gaat naar de stichting van de Forkan-broers.

Vooralsnog is het de bedoeling dat Gandys alleen tijdens de race in Melbourne op de McLaren-auto’s prijkt.