Lowe: ‘Lastig om halo te integreren op F1-auto’

Max Verstappen testte de halo volgend jaar voorafgaand aan de Grand Prix van Italië (c) Red Bull Racing

Het integreren van de halo op de Formule 1-auto is een lastigere opgave dan het op voorhand leek. Dat zegt Paddy Lowe, technisch directeur van Williams. Vanaf volgend seizoen is het voor alle teams verplicht om met de halo te rijden.

“Het is een groot project om de halo op de auto te zetten”, zegt Lowe tegen Autosport. “We zijn er al een tijd mee bezig. Het is lastig om de halo te laten integreren in de auto. Aerodynamisch is het ok, maar met name het zware gewicht dat het met zich meebrengt maakt de klus voor ons lastig.”

Anders dan de huidige halo waarmee wordt getest tijdens de vrijdagtraining mogen de teams op de halo van volgend seizoen kleine aerodynamische aanpassingen maken. Hoe de beschermingsbeugel er komend jaar precies uitziet weten we waarschijnlijk pas op 26 februari als de eerste testdag van 2018 in Barcelona wordt verreden.